Manual Update for Feed


       Entri kali ni penulis nak bercerita tentang feedburner, bagaimanakah cara untuk manual update feedburner anda ? Entri ini ada kaitan dengan entri terdahulu penulis yang bertajuk "Cara Ping Entri di GB Tanpa Menggunakan Software". Jika para pembaca berminat untuk mengetahui cara ping entri lama anda yang hangat dan top sila ikuti entri sebelum ini. Klik jer url dekat atas. Masa default untuk feedburner pull entri anda ialah 30 minit, adakah masa 30 minit adalah terlalu lama untuk anda. Jikalau anda merasakan 30 minit adalah terlalu lama jom kita mulakan manual feed.
       Penulis memilih feedburner sebagai medium utama penulis di blog yang memberikan khidmat percuma daripada Google.


       Apabila anda mendaftar untuk menggunakan perkhidmatan feedburner anda akan diberikan satu url untuk anda memeriksa entri yang dipost ataupun untuk memeriksa dan menganalisa "condition" feedburner anda samada terdapat error ataupun anda juga boleh melihat "stats" pengguna yang membaca entri anda. Rasanya dah cukup panjang penerangan mengenai feedburner, sekarang penulis ingin berkongsi bagaimana cara manual ping ke feedburner. Sila ikuti langkah di bawah secara teliti :

1. Sila masukkan url http://feeds.feedburner.com/ di browser anda dan tekan enter. Apabila halaman feedburner sudah terpapar sila scroll halaman feedburner ke bahagian paling bawah dan anda akan melihat perkataan ping seperti gambarajah di bawah :


2. Setelah halaman ping di feedburner terpapar anda perlu memasukkan url blog anda kedalam kotak alamat ping. Sila ikuti tutorial bergambar di bawah



3. Tekan butang Ping Feedburner di bawah kotak url yang telah anda masukkan tadi dan pastikan anda diberitahu ping anda telah berjaya "Succesfully pinged" sebelum memangkah kotak feedburner dan seterusnya anda bolehlah ping entri lama anda ke Gengblogger.com atau nama glamour "GB". Untuk mengetahui tips ataupun cara ping entri lama ke GB sila klik url ini. "Cara Ping Entri Lama di GB Tanpa Menggunakan Software". Selamat mencuba dan semoga berjaya.

Dah Baca Tu Jangan Ler Lupa Tinggalkan Komen OK !!

Anda Juga Mungkin Meminati Artikel Ini :

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))